Įvairūs tyrimai rodo, kad informacinių technologijų (IT) įgūdžiai reikalingi devyniose iš dešimties darbo vietų. O kokios IT ir marketingo žinios bei įgūdžiai reikalingi šiuolaikiniam marketingo specialistui, buvo aiškintasi 2020 m. pradžioje Lietuvoje, Latvijoje, Rumunijoje ir Portugalijoje atlikto tyrimo metu.
Įvairioms suinteresuotųjų pusėms atstovavę šio tyrimo respondentai išskyrė tokias svarbiausias skaitmeninės rinkodaros specialisto kompetencijas: stiprią komunikaciją, skaitmeninę strategiją, strateginį kūrybiškumą ir vartotojų lojalumą bei tinklapio vartotojo patirties valdymą, optimizaciją ir kt. (pav. Skaitmeninio marketingo specialisto kompetencijos Top 10). Visos akcentuojamos kompetencijos yra susijusios tiek su strateginiais rinkodaros, kaip profesionalios veiklos, aspektais, tiek su rinkodaros, kaip studijų programos ir, juo labiau, skaitmeninės rinkodaros srities moduliais.
Skaitmeninio marketingo specialisto kompetencijos Top 10
Profesinių kompetencijų analizė atskleidė, kad skaitmeninės rinkodaros specialistui ypač reikalingi įgūdžiai (pav. Skaitmeninio marketingo specialisto įgūdžiai Top 10), susiję su IT priemonėmis, yra tiesiogiai sietini su konkrečia rinkodaros sritimi ir jos tikslais, pvz. su socialinių medijų, mobiliąja, el. pašto, paieškos sistemų ir jų optimizavimo rinkodara ir kt. Šiuos profesinių įgūdžius sąlyginai galima suskirstyti į dvi grupes: profesinius įgūdžius, pritaikytus prie skaitmeninio marketingo poreikių, ir profesinius įgūdžius, sukurtus,atsižvelgiant į skaitmeninio marketingo poreikius.
Skaitmeninio marketingo specialisto įgūdžiai Top 10
„Šiuolaikinis rinkodaros specialistas turi ne tik būti savo srities profesionalas, bet ir nuolat stebintis aplinką, sekantis tendencijas bei socialines aktualijas. Šiame vaizdo ir socialinių tinklų amžiuje skaitmeniniai įgūdžiai kaip niekad svarbūs. Juk labai svarbu, kad rinkodaros specialistas išmanytų, kaip veikia medijų kanalai, gebėtų auditorijai perduoti norimą žinutę trumpai, įtaigiai bei aiškiai, naudojant taisyklingą kalbą, tiek tekstu, tiek video ar vaizdu“, – teigia L. Križinauskienė, asociacijos „Langas į ateitį“ direktorė ir Nacionalinės skaitmeninės koalicijos koordinatorė. Ji taip pat pabrėžia, kad tokiems specialistams labai svarbu kritiškai vertinti informaciją, gebėti dirbti ir komunikuoti komandoje.
Šioms įžvalgoms pritaria ir vienas pagrindinių Vilniaus universiteto Kauno fakultete (VU KnF) vykdomo tarptautinio projekto „Marketingo ir IKT ateities kompetencijų gairės“ („FuseIT: Future competences pathways for marketing and ICT education“) rengėjų – šio fakulteto Socialinių mokslų ir taikomosios informatikos instituto direktorius dr. Giedrius Romeika. Pasak jo, tyrimo rezultatai ir nustebino, ir tuo pačiu buvo visai tikėtini: „Viena vertus, nustebino, kad skaitmeninių kompetencijų TOP 10-ukui buvo priskirti skirtingų sričių ir kategorijų gebėjimai: tiek marketingo pagrindus „atstovaujantys“ vartotojo bei jo poreikių pažinimas, IKT srities tinklapio patogumas vartotojui/ dizainas, tiek su verslo strategija siejama verslo žvalgyba ar skaitmeninė strategija, ar daugiau su asmeninėmis kompetencijomis siejamas strateginis kūrybiškumas. Kita vertus, turint omenyje marketingo kaip disciplinos daugialypiškumą ir IKT dinamiškumą bei taikymo galimybes, toks platus ir įvairiapusis skaitmeninių kompetencijų derinys atrodo pagrįstai ir logiškai“.Plačios apimties ir profesinių įgūdžių 10-ukas – nuo tinkamo „Excel“ programos galimybių išmanymo iki mobiliosios rinkodaros ar paieškos sistemų marketingo (SEM). „Tokį platų kompetencijų bei profesinių įgūdžių spektrą apimančios ir tuo pačiu efektyvios mokymo programos sukūrimas taps rimtu iššūkiu projekto komandai“, – pripažįsta projekto „FuseIT“vadovas dr. G. Romeika, tačiau užtikrina, kad tarptautinė vieni kitus papildančių specialistų ir kolegų komanda su šia užduotimi sėkmingai susidoros.
Jau pirmieji projekto „FuseIt“ intelektiniai rezultatai ir rekomendacijos tapo gairėmis toliau kuriant efektyvų skaitmeninių marketingo kompetencijų mokymo modulį, pagrįstą tyrimo metu nustatytų poreikių kuravimu.
Daugiau informacijos apie šį projektą bei jo rezultatus galima rasti projekto tinklapyje https://www.knf.vu.lt/en/fuseit.
„FuseIT” (Marketingo ir IKT ateities kompetencijų gairės) projektą vykdo VU Kauno fakultetas (koordinatorius), kartu su projekto partneriais iš Portugalijos, Latvijos, Rumunijos ir Lietuvos. Projekto tikslas – išanalizuoti, sukurti ir įdiegti mokymo programą su e. mokymosi medžiaga, mišria mokymosi aplinka, IKT žinių ir įgūdžių įsivertinimu bei sertifikavimo sistema, kuri atlieptų Europos darbo rinkos poreikius.
Projekto trukmė: 2019 m. spalio 31 d. – 2021 m. spalio 31 d.
Daugiau apie projektą skaitykite čia.
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai.
Šis leidinys [pranešimas] atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.